Логотип

Вишнівська територіальна громада

Волинська область, Ковельський район

15.01.2025 16:48

Початок проведення обласного етапу Всеукраїнського конкурсу молодіжних проєктів з енергозбереження «Енергія і середовище» у 2025 році

6c080ec8-998a-4b32-9841-a0158ef99cb6.jpg

Волинський обласний еколого-натуралістичний центр Волинської обласної ради оголошує про початок обласного етапу Всеукраїнського конкурсу молодіжних проєктів з енергозбереження «Енергія і середовище» під гаслом «Збережемо енергію – збережемо Планету!»

До участі у конкурсі запрошуються учні, вихованці закладів загальної середньої, професійно-технічної і позашкільної освіти віком до 17 років включно, які мають досягнення у впровадженні енергозбереження, використання поновлюваних джерел енергії для місцевих потреб, у підвищенні енергоефективності шкільних будівель та студенти закладів вищої освіти віком до 23 років, які мають досягнення у практичній та проєктній діяльності в сфері зміни клімату і біоінженерії. Також до участі в конкурсі запрошуються педагогічні працівники закладів дошкільної, загальної середньої, професійно-технічної і позашкільної освіти, які мають напрацювання у розвитку освіти школярів та просвіти населення з питань ресурсо-, природозбереження, ефективного використання і заощадження енергії.

Заповнену реєстраційну картку та конкурсну роботу, виконану на електронних та паперових носіях українською мовою (не більше 5 сторінок  разом з ілюстраціями) надсилати до 14 лютого поточного року з приміткою «Енергія і середовище» за адресою:

43006, м. Луцьк,
вул. Ківерцівська, 9б,
Волинський обласний еколого-натуралістичний центр
Волинської обласної ради
Електронна адреса: voenc17@ukr.net
Додаткова інформація за телефоном 0982575279 – Ірина Лещук, методист.

 

Також до вашої уваги надаємо інструктивно-методичні матеріали:

 

Інструктивно-методичні матеріали проведення
    обласного етапу Всеукраїнського конкурсу
     молодіжних проєктів з енергозбереження
                   «Енергія і середовище»

Мета та завдання

Мета: виявлення та підтримка обдарованої учнівської та студентської молоді, створення умов для її науково-дослідницької діяльності.

Завдання:

- залучення учнівської та студентської молоді до навчально-практичної діяльності з проблем енергоефективності та раціонального використання ресурсів як найбільш ефективних шляхів зменшення викидів парникових газів, а отже, й боротьби з глобальним потеплінням та зміною клімату;

- сприяння професійному самовизначенню учнівської молоді;

- задоволення потреб молоді у творчій самореалізації;

- активізація творчої діяльності вчителів, які працюють над питаннями підвищення обізнаності школярів і населення щодо ефективного використання та збереження енергії, пом'якшення зміни клімату  

Номінації конкурсних робіт та вимоги до них

Конкурс проводиться за такими номінаціями:

Для школярів:

Номінація 1. Проєкт з енергозбереження, енергоефективності або відновлювальних джерел енергії (ВДЕ).

На цю номінацію приймаються оригінальні теоретичні та практичні проєкти застосування енерго-, природозберігаючих і ресурсозберігаючих рішень, технологій, конструкцій, використання ПДЕ. У теоретичному проєкті повинна бути обґрунтована доцільність застосування теорії, конструкції, технічного рішення, оцінена ефективність очікуваних результатів.

Опишіть, які методи ви застосовували для реалізації вашого проекту, як ви використовували або плануєте використовувати енергію сонця, вітру, води або біомаси чи, наприклад, що ви пропонуєте для зменшення кількості чи утилізації сміття тощо, які результати отримали або очікуєте. Якщо проєкт базується на чужому досвіді/розробках  вказати: звідки, як і чому доопрацьовано. Додайте до опису власні фото-, відеоматеріали різних етапів проектних робіт, що підтверджують ваше самостійне виконання проекту. В описі проєкту вкажіть його актуальність, новизну та ваші особисті технічні чи маркетингові новації, які суттєво відрізняють вашу роботу від схожих проєктних ідей з цієї тематики.

Номінація 2. Проєкт «Моє енергетичне рішення для протидії зміни клімату»

Опишіть, які рішення для економії енергії та ресурсів ви застосували, обґрунтуйте, чому ви вибрали саме такі рішення. Який результат ви отримали, оцініть результат кількісно (скільки ваш проєкт дозволив заощадити окремих споживчих ресурсів: води, теплоти або електроенергії). Якщо було залучено місцеву громаду/населення, то як. Додайте до опису власні фото, відеоматеріали різних етапів проєктних робіт, що підтверджують ваше самостійне виконання проєкту.

На цю номінацію представляються практичні маломасштабні (клас, квартира, будинок, домогосподарство, село) рішення, зрозумілі для кожного і прості в застосуванні.

Номінація 3. Інформування суспільства/пропаганда енергоефективності       

На конкурс подаються інформаційно-просвітницькі матеріали, створені конкурсантами, що підвищують обізнаність батьків, друзів, вчителів, спільноту щодо необхідності зниження викидів парникових газів, формування сталих звичок і надають рекомендації, наприклад, з зеленого споживання, зменшення кількості відходів (ZERO WESTE), сортування сміття, поводження з різними категоріями та видами сміття тощо, завдяки яким практичним діям можна досягнути цього в закладі освіти, вдома, в масштабах своєї місцевої спільноти (мікрорайон, район, село, місто). Конкурсна робота може бути виконана у вигляді листівки, газети, плакату, буклету, відеоролика, мультимедійного продукту, презентації ppt, комп’ютерної гри, настільної гри, калькулятора, а також сайту, інстаграм, телеграм, facebook-сторінки (за умови, що вони діють не менше трьох місяців, містять не менше 10 власних публікацій), що містить авторські фото та відеоматеріали чи мультимедійний продукт власного, авторського виробництва.

Для студентів:

Номінація 4. Проєкт «Біоінженерія та зміна клімату»

Опишіть, які біоінженерні рішення для зменшення впливу на довкілля і як результат – зміна клімату ви пропонуєте, чому ви вибрали саме такі рішення, яким чином ваш проєкт допоможе економії ресурсів планети. Який результат ви отримали, оцініть результат кількісно (скільки ваш проєкт дозволив заощадити окремих споживчих ресурсів: води, теплоти або електроенергії). Додайте до опису власні фото, відеоматеріали різних етапів проєктних робіт, що підтверджують ваше самостійне виконання проєкту.

Для педагогічних працівників:

Номінація 5. Урок «Прості рішення проти зміни клімату»

На конкурс подається конспект/методична розробка уроку/курсу за вибором/факультативного/гурткового заняття або фрагмент заняття (до 1 годин), присвяченого проблемі глобальної зміни клімату, можливим наслідкам для країни/регіону та практичним заходам, які можна вжити на індивідуальному рівні, в масштабі закладу освіти, вдома, у громаді, місті, регіоні для зменшення викидів парникових газів, енерго-, ресурсо-, природозбереження. Урок має включати експеримент або практичні вправи з енерго-, ресурсо- , природозбереження чи отримання енергії від відновлюваних джерел енергії, що можуть бути виконані протягом 1 годин, потрібно чітко вказати клас, назву предмета/курсу/факультативу/гуртка та тему, в межах якої проводиться заняття.

Номінація 6. Дидактичні матеріали на тему «Прості рішення проти зміни клімату»

На конкурс подається комплект тільки особистої/колективної, авторської розробки дидактичних матеріалів для школярів, батьків, вчителів, громадськості про практичні енергетичні рішення щодо зниження викидів парникових газів з метою зменшення впливу на зміну клімату, роздатковий матеріал для практичного уроку/експерименту/заходу, власні розробки плакатів, презентацій, сценаріїв, ігор, зокрема настільних чи рольових, блогів, сайтів, промоматеріалів відповідної тематики тощо. Матеріали мають бути розраховані на проведення 1 год заняття. Якщо конкурсні матеріали є частиною більшої освітньої концепції, необхідно подати стислий опис цієї концепції – не більше 0,5 стор.

Вимоги до оформлення конкурсних робіт

1. Конкурсна робота (проект) подається на паперових та електронних носіях державною мовою (не більше 5 сторінок + титульна сторінка).

2. Структура проєкту: - вступ (актуальність проблеми щодо місцевої ситуації − не більше 0,5 сторінки), - конкретне завдання, яке вирішує автор, - методи його вирішення, - результат (як реалізація проекту впливає на зміну клімату).

3. Текстовий матеріал приймається як документ Word (стандартний шрифт 12 кегля, з ілюстраціями і таблицями, що не виходять за межі друку). Загальний розмір документа − не більше 500 Кб та кількість всього тексту не більше 5 сторінок з ілюстраціями, фотографіями, таблицями + 1 сторінка реєстраційна форма (титульна).

4. У номінації 3 приймаються презентації у форматі MS Power Point, документи Adobe PDF розміром не більше 1 Мб кожна. Комп'ютерні ігри приймаються за умови, якщо розмір файлу в архіві не перевищує 2 Мб. Відеоролики у форматах WMV, DiVX і MPEG-1 не більше 1-2 хв., мультфільми у форматі Macromedia Flash (SWF) необхідно завантажити на www.youtube.com та надіслати посилання.

5. Комплект матеріалів має містити також заповнену реєстраційну форму на 1 стор.

6. Рекомендовано використовувати архіватори RAR або ZIP.

7. Конкурсні роботи, які не відповідають цим вимогам, журі не розглядатиме.

Критерії оцінювання конкурсних робіт

Конкурсні роботи, виконані учнями та студентами, оцінюватиме журі за наступними вимогами:

- актуальність обраної теми ‒ 10 балів;

- оригінальність та іноваційність проекту ‒ 10 балів;

- обґрунтованість   застосованих   методик    при    виконанні    проекту   ‒

15 балів; 

- достовірність та актуальність використаної інформації ‒ 10 балів;

- отримання практичного результату ‒ 20 балів;

- кількісні та якісні характеристики ефективності проекту, аргументованість висновків і рекомендацій ‒ 15 балів;

- можливість тиражування запропонованої ідеї або розробленого матеріалу ‒ 5 балів;

- відповідність вимогам щодо оформлення конкурсної роботи та якість її виконання ‒ 10 балів.

- додатковий заохочувальний бал від журі ‒ 5 балів.

У номінації 3 враховується також оригінальність виконання та художнє оформлення конкурсної роботи.

Загальна сума балів, яку може отримати учасник за науково- дослідницький проєкт – 100 балів.

Конкурсні роботи, виконані педагогічними працівниками, оцінюватиме журі за наступними вимогами:

- орієнтованість на мотивування дітей і дорослих до практичної діяльності, на отримання практичного результату – 40 балів;

- використання сучасних інноваційних та інтерактивних методів, що сприяють залученню дітей до дискусії, творчості, практичної діяльності, яка спрямована на енерго-, природо- і ресурсозбереження або використання відновлюваних джерел енергії внаслідок здійснення пропонованої педагогічної розробки – 40 балів;

- можливість   тиражування   запропонованої   педагогічної   технології   ‒

20 балів.

Визначення та нагородження переможців і призерів

Переможці конкурсу визначаються конкурсним журі, нагороджуються грамотами Волинського обласного еколого-натуралістичного центру Волинської обласної ради, а їх матеріали надсилаються до Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді для участі у Всеукраїнському етапі конкурсу.